Nieuws
door TechniShow Magazine

Dormer Pramet wijzigt online strategie

28 juni 2016

Dormer Pramet wijzigt zijn online-strategie. De fabrikant wil mee met de tijd waarin de consument steeds meer online inkopen doet, ook de B-to-B inkoper. Het bedrijf blijft daarbij trouw aan zijn strategie om met technische groothandels te werken. Bezoekers van de webshop kopen in via de distributeur van hun keuze.

 

Dormer Pramet is fabrikant en specialist van gereedschap voor de industriële markt zoals spiraalboren, draadsnijgereedschappen, frezen, ruimers, verzinkers en wisselplaatgereedschappen voor draaien, frezen boren en kotteren. “ Wij werken met specifieke technische groothandels samen om onze producten nog dichter bij de gebruiker te krijgen” vertelt Hans van Steenis, General Manager bij Dormer Pramet Nederland.

Het werken met distributeurs is een integraal onderdeel van de strategie van Dormer Pramet. Van Steenis: “Wij zouden direct aan de eindgebruiker online kunnen verkopen, maar dat is niet te rijmen met onze verkoopstrategie. De technische groothandel heeft ons mede groot gemaakt, wij blijven kiezen voor partnership met bedrijven die een breed en kwalitatief productscala kunnen bieden in combinatie met advies, wij willen hen gewoon helpen om in deze veranderende tijd succesvol te blijven”.

 

Daarom kiest Dormer Pramet voor een webshop waarin eindgebruikers makkelijk gereedschappen kunnen zoeken en vinden, waarna ze een van de distributeurs selecteren waarbij ze hun offerte-aanvraag kunnen neerleggen. Als de distributeur het gekozen artikel niet in huis heeft levert Dormer Pramet deze direct aan de eindklant of de partner.

Daarnaast levert Dormer Pramet complete en verrijkte product-content van de 21.000 gereedschappen voor de shops van distributeurs en een contentpagina over de producten voor hun website. 

 

Vragen via chat-functie

Naast het online publiceren van gereedschap wil Dormer Pramet de eindgebruikers helpen bij hun verspaningsvraagstukken. Dat doet het bedrijf door het publiceren van expert-artikelen over verspaning en gereedschappen op de eigen website, maar ook door via een chat-functionaliteit direct antwoord te geven op vragen. “Veranderingen gaan alleen maar sneller, het is aan ons om daarin mee te bewegen, hoe lastig dat soms ook is. Het maakt het wel weer heel erg spannend allemaal in deze toch wat traditionele business”, concludeert Van Steenis.