TechniShow
door TechniShow Magazine

Officieuze start TechniShow en ESEF Maakindustrie goed bezocht

5 december 2019

De zogenoemde kick-off, de aftrap vooraf aan de beurs TechniShow en ESEF Maakindustrie, is gisteren met 150 bezoekers druk bezocht. Het event geeft standhouders handvatten om voor, tijdens en na de daadwerkelijk beurs zo succesvol mogelijk te zijn.

 

TechniShow is het toonaangevende platform in de Benelux op het gebied van industriële productietechnologie. Hier zie, hoor, voel en proef je de toekomst van de maakindustrie en zet je de volgende stap in slimme productie-optimalisatie. ESEF Maakindustrie is het toonaangevende platform voor slimme maakoplossingen waar samenwerkingen ontstaan tussen toeleveranciers en makers van innovatieve (eind)producten. De twee beurzen vinden gelijktijdig plaats in de Utrechtse Jaarbeurs van 17 tot en met 20 maart.

Brandmanager Floris de Zwart van Jaarbeurs: “ESEF Maakindustrie vindt plaats gelijktijdig met TechniShow. Samen tonen de beurzen de alternatieven op dé vraag van de maakindustrie. En zijn daarmee in combinatie van toegevoegde waarde voor de bezoeker vanuit het make & buy-vraagstuk.”

Aandacht

De dames van het marketingbedrijf Outdo bespraken hoe een goed marketingplan de omzet van een bedrijf flink kan laten groeien. Centraal daarin waren vier vragen. Ten eerste: wat is je beste klant? Daarna stel je jezelf de vraag: hoeveel van dat soort klanten wil je in 2020 binnenhalen? En ten derde: zouden dat er ook meer kunnen zijn, wat capaciteit betreft? En stel dat je dat aantal realiseert, hoeveel klanten heb je dan? Bepaal dan de marketingdoelen die zorgen voor het realiseren van het antwoord op die laatste vraag. Karen van Riel en Martine Teeselink: “Doe iets waaruit blijkt dat je bestaande klanten zeer waardeert. Een klant nodigde me uit met een persoonlijk overhandigde uitnodiging en een verzoek om een probleem mee te nemen bij het bezoek aan de beurs. Resultaat: meer aandacht, directe deals en veel vertrouwen.”