Nieuws
door TechniShow Magazine

Rockwell Automation vereenvoudigt analytics voor verhoging productiviteit

30 juli 2018

Rockwell Automation heeft het FactoryTalk Analytics portfolio, een robuuste en geavanceerde omgeving voor industriёle analytics, uitgebreid. Met de oplossing kunnen industriële bedrijven op basis van betrouwbare informatie snel en verantwoord beslissingen nemen.

Bedrijven moeten in staat zijn om snel alle mogelijke manieren te identificeren om de productieplanning en de omzet te optimaliseren. Echter, om een actueel inzicht te krijgen in de operationele gang van zaken en de beschikbare productiecapaciteit om op basis daarvan gefundeerde beslissingen te nemen, zijn doorgaans kostbare en tijdsintensieve IT-projecten en specialistische kennis noodzakelijk. De nieuwste uitbreidingen van FactoryTalk Analytics zijn ontwikkeld om de complexiteit van de bedrijfsvoering te vereenvoudigen, zowel voor fabrikanten als voor het personeel dat verantwoordelijk is voor de productie.

 

Machine learning

FactoryTalk Analytics is ontwikkeld om databronnen in alle onderdelen van de organisatie in kaart te brengen en met elkaar te verbinden. Door data op een intelligente manier te combineren kunnen problemen vaak bij de bron opgelost worden. Dat kan resulteren in een vrijwel directe oplossing van productieproblemen, zowel op afzonderlijke locaties als in specifieke productielijnen. Dankzij machine learning leert FactoryTalk Analytics de processen kennen, zoekt het systeem naar trends in de data en informeert het gebruikers proactief voordat er problemen ontstaan.

FactoryTalk Analytics biedt een user experience die vergelijkbaar is met die van de huidige consumer IT-toepassingen. Strevend naar optimaal gebruiksgemak en hoge productiviteit beschikt FactoryTalk Analytics over internetachtige zoekfunctionaliteiten voor productiedata, maar ook over keuzemenu’s voor selfservice, waardoor gebruikers sneller beslissingen kunnen nemen op basis van data. Rockwell Automation heeft Microsoft Azure als het platform voor FactoryTalk Analytics gekozen, om bedrijven ook zelf in staat te stellen om geavanceerde IoT-oplossingen te ontwikkelen en krachtige toepassingen voor individuele productieslocaties tot en met bedrijfsbrede toepassingen de cloud.

 

Pilots bij klanten

Voordat er een officiële release van FactoryTalk Analytics uitkwam, heeft Rockwell Automation diverse pilots bij klanten uitgevoerd. Die pilots hebben tot diverse functionele applicaties geleid, die vooral ook het gebruiksgemak en de toegevoegde waarde voor de klant verbeterd hebben. In een van die pilots gebruikte een fabrikant van zonnepanelen FactoryTalk Analytics om de data aan elkaar te koppelen uit de legacysystemen die verspreid waren over verschillende productielocaties. Het bedrijf is nu in staat om alle data veel efficiёnter te beheren; zowel op de locaties als in de cloud. Daardoor werd de downtime geminimaliseerd en bespaart het bedrijf miljoenen euro’s aan investeringen in IT.

In een andere pilot hielp FactoryTalk Analytics een internationale automotive-fabrikant de operationele productiviteit te verbeteren. De applicaties brengen de data bij elkaar van de afzonderlijke systemen die voorheen bijna niet te integreren waren en daardoor nauwelijks mogelijkheden boden om problemen in de productie te onderzoeken. De nieuwe oplossing geeft productiemanagers en algemeen management nu wel inzicht in de belangrijkste deelgebieden van de productie en helpt hen bij een nauwkeuriger forecast van de productie-output.

“Smart manufacturing heft de barrières tussen de verschillende organisatie-onderdelen op, waardoor gebruikers direct toegang krijgen tot alle informatie die ze nodig hebben”, zegt Blake Moret, CEO van Rockwell Automation. “Dankzij onze uitgebreide ervaring met productie-applicaties in combinatie met de nieuwe technologie die zowel het systeembeheer als de informatiestromen integreren, kunnen we de productiviteit van zowel bestaande als nieuwe productielocaties verhogen. Maar het belangrijkste is dat onze partners van deze oplossingen kunnen profiteren door de toegevoegde waarde van hun activiteiten voor hun klanten te verhogen.”